Nout Wellink pleit voor positief economisch nieuws

vrijdag 17 augustus 2012

Donderdagavond kroonde Nout Wellink de nieuwe stichting ‘Positief Economisch Nieuws’ tot winnaar van het TVlab programma The Pitch. Donderdagavond werd de website www.PEnieuws.nl gelanceerd en won de stichting drie maanden advisering door de Nederlandse Bank. De stichting is nu in gesprek met mediapartners om positief economisch nieuws te gaan scouten, verzamelen en verspreiden.

Kansen zien
“We lezen dagelijks in de krant dat de werkloosheid is gestegen, de pensioenen worden gekort en de staatsschuld oploopt”, aldus Miguel Heilbron, oprichter van de Stichting Positief Economisch Nieuws (penieuws.nl/) en winnaar van The Pitch. “Maar het is ook waar dat de Nederlandse werkloosheid een van de laagste van Europa is, ons pensioenstelsel het beste ter wereld, en de Nederlandse staat momenteel geld toe krijgt bij korte leningen. En er zijn gigantisch veel inspirerende initiatieven rondom duurzaamheid en innovatie. Juist in een crisis is het belangrijk ook kansen te blijven zien. En er is genoeg positief nieuws om te delen!”

Grote plannen
Ferdy Santoo, mede-oprichter van de nieuwe stichting, vult aan: “We zijn heel blij met het winnen van The Pitch en de lovende woorden van Nout Wellink. En het is geweldig dat we al toezeggingen van grote Nederlandse kranten hebben voor samenwerking. Op onze zojuist gelanceerde website penieuws.nl/kan iedereen aanhaken om het initiatief de komende tijd groter te maken. Ook kan iedereen zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.”

Focus
Het idee van de Stichting Positief Economisch Nieuws werd donderdagavond door Nout Wellink tot winnaar uitgeroepen in het programma The Pitch, dat in het kader van TVlab werd uitgezonden op Nederland 3. Vanuit heel Nederland werden ideeën verzameld om de economische crisis te lijft te gaan. De nieuwe stichting wil positief economisch nieuws gaan scouten, verzamelen en verspreiden.

Consumentenvertrouwen
Eerder publiceerde de stichting al onderzoek van Maurice de Hond waaruit blijkt dat het consumentenvertrouwen onder Nederlanders 8 punten stijgt onder invloed van positieve selecties uit recent economisch nieuws. “Door op positieve nieuwsfeiten te focussen, kunnen Nederlanders negativiteit achter zich laten en kansen gaan benutten, aldus de Stichting Positief Economisch Nieuws in oprichting.

The Pitch gemist? Je kunt het programma hier terugkijken.

Bron: PEnieuws

More News

>>Lees meer