"Ik ben dol op die crisis"

donderdag 12 januari 2012

Sommige mensen zijn zeurpieten. En de crisis brengt dat nog extra in iedereen naar boven. Zowel persoonlijk als zakelijk gaat het mij voor de wind tijdens de crisis. Het zal ongetwijfeld rechts en links anders zijn, maar ik zie het niet terug in mijn PR-leven. Sterker nog, ik vind het tijd om de leuke dingen in het leven voor iedereen zichtbaar te maken. Zo kwam ik op het idee om een professioneel positiviteitsfestival op te zetten, een promotionele plek voor de positief ingestelde mens!

 

 

Positiviteit voor iedereen

Ik heb een aantal weken lang het met iedere ondernemer op mijn pad erover gehad. Goede reacties en diverse professionals willen er graag bij zijn. Met Michel Le Roux had ik het er ook over. Ik ben dol op die crisis, kunnen we er niet iets mee doen? Een glimlach verscheen op zijn gezicht en de Ilovecrisis-button kwam uit zijn tas. Het idee voor Ilovecrisis-events waren geboren. Zodra iemand inziet wat voor kansen de crisis bied, kun je ermee verder.

 

Wat je zegt ben je zelf

Wat ik in mijn HBO studie heb geleerd is dat je met corporate communicatie zelf beslist hoe het ervoor staat. Als jij in een crisissituatie het hoofd koel houdt, komt de rest van de wereld ook langzaam in de juiste flow terecht. Zo werkt het ook voor je persoonlijke leven. Als je zegt dat het fantastisch gaat, heb je een goede kans dat het ook fantastisch gaat. Als ik mijzelf welkom heet op deze uiterst succesvolle dag, ga ik ook zo’n dag hebben.

 

Wat ik in de crisis doe

Afgelopen maand heb ik speciale Social Media PR pakketten gecreëerd. Ook ben ik veel meer bezig met het vinden van andere dan traditionele manieren om mijn klanten te vinden en mij te laten vinden. Ik heb PR events geproduceerd en speciale netwerkevents neergezet.

 

De kansen

De crisis heeft voordelen. Wie kent er geen bedrijf dat vol zit met onzinnige verhalen? De crisis zorgt dat ze omgaan. Ze verplicht iedereen innovatief te denken en bezig te zijn. Het is de tijd om nieuwe dingen en producten op de markt te brengen. En het beste is het volgende: de bedrijven die in de crisis vooruit gaan, zijn degene die na de crisis het hardste groeien.

 

Tijd voor actie! Schrijf je eigen blog, zorg dat je bij de aankomende activiteiten bent en denk met ons mee!

 

Jennifer Delano

Crisis Lover

Wie is Jennifer Delano?

Jennifer Delano is PR Agent bij JenJenPR en helpt bedrijven ‘Bekend, Herkend en Erkend' te worden. Eerder won ze met haar werk een JCI Internet Award en is volgens Viva een van de 400 succesvolste vrouwen van Nederland.

Wil je dit artikel gebruiken in je E-zine, blog of website? Graag! Vermeld dit stukje tekst er dan bij: © 2012 Jennifer Delano. Jennifer Delano is PR Agent bij DelanoPR. Eerder won ze met haar werk een JCI Internet Award en is volgens Viva een van de 400 succesvolste vrouwen van Nederland. Meer informatie: www.JenniferDelano.nl

jenniferdelano.nl

More Columns